Pengundi India Permatang Pauh benci Samy Vellu (malay language)

Samyvellu diminta menyenaraikan kononya sumbangan yang telah MIC lakukan untuk masyarakat India, sementara itu Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Rakyat, YB S.Manikavasagam kerosakan yang telah dilakukan Samy yang tidak mendengar suara dan perasaan masyarakat tersebut.

Selain skandal Maika Holding, saham-saham Telekom dan TNB bersangkutan rakan-rakan Samy.

Samy juga antara yang terlibat dalam serangan gas pemedih mata oleh FRU ke atas kuil Hindu di Batu Caves.

Manikavasagam juga kesal dengan tindakan DBKL yang memusnahkan 120 kuil dan 2 tanah perkuburan Hindu di bawah perancangan mereka.

Selain itu, Hindaf kini bersama-sama pemimpin Hindraf yang kini berada di London akan memaklumkan sokongan rasmi pertubuhan itu untuk mengambil tindakan terhadap Samy Vellu yang telah mengecewakan kaum India selama 29 tahun beliau memegang jawatan presiden MIC.

Kaum India telah menguburkan MIC dan sekiranya Samy Vellu yang enggan meletak jawatan Presiden MIC akan di kuburkan sekali dengan ahlli ahli lain.

Masanya sudah tiba untuk kuam India membuat keputusan samada MIC relevan dalam arus pembanguan yang deras atau memeihak kepada parti yang memperjuangkan keadilan untuk semua kaum.

Dengan mengambil kira semua perkara dan sentimen membenci MIC dan Barisan Nasional lah yang menyebabkan kaum India tidak memberikan sebarang sokongan kepada calon BN.

No comments: