Kalimullah dakwa PM terlibat dalam kes Altantuya

Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (Perkasa) menggesa kerajaan menyiasat dakwaan Datuk Kalimullah Hassan bahawa pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu menggunakan bom C4 pada 2006 melibatkan Perdana Menteri Najib Tun Razak.

Ahli Majlis Tertinggi Perkasa, Zahid Mat Arip berkata, "dakwaan Kalimullah itu disiarkan oleh portal berita "The Malaysian Insider". Dakwaan ini berunsur fitnah bertujuan untuk menjatuhkan Najib."

“Kalimullah telah menyiarkan berita itu sebelum polis membuat penyelidikan terhadap kes berkenaan dan ini menyebabkan imej Najib tercalar.

“Saya yakin beliau mempunyai agenda tertentu untuk menjatuhkan Najib yang ketika itu menjawat Menteri Pertahanan,” katanya ketika dihubungi oleh Free Malaysia Today, hari ini.

Ujar beliau, "siasatan terhadap Kalimullah perlu dijalankan berdasarkan artikel-artikel yang disiarkan bertujuan untuk mengelirukan rakyat tentang kewibawaan seorang tokoh negara.

Menurutnya, Kalimullah bertindak demikian kerana ingin membantu pihak tertentu bagi mengalih pandangan umum supaya menyokong mereka.

Zahid turut mempertikaikan kontrak bernilai jutaan ringgit yang diberikan kepada syarikat milik Kalimullah oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

“Kontrak yang beliau perolehi daripada LHDN itu menimbulkan keraguan orang ramai dan LHDN harus menjelaskan perkara ini supaya tidak disalah anggap," terang beliau.

Free Malaysia Today
27/07/10

No comments: