Melayu minat bahas

Najib Abdul Razak cuba memutar belitkan fakta sedangkan Laporan Ketua Audit Negara dikeluar 25 Oktober 2010 menyatakan Umno-BN berhutang setiap tahun dan polisi ekonomi yang diguna-pakai BN telah menjadi punca hutang negara mencecah RM362.39 bilion atau 53.7 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar melebihi 50 peratus buat kali pertama dalam sejarah.

Anwar kata Najib harus tampil secara terbuka berbahas dengan beliau untuk memperinci Program 100 hari supaya rakyat boleh mendengar dan membuat keputusan terbaik demi masa depan mereka.

(Gamis) bersedia menjadi perunding dan penganjur kepada debat antara Anwar dengan Najib.Tapi tiba-tiba Nazri Aziz pula mencabar Anwar berdebat dengan dia mengenai Apco Worldwide sebelum membuat cabaran berdebat dengan Perdana Menteri.

Mengapa menteri ini mengubah tajuk debat. Dan apa kaitan ekonomi yang dipersoalkan dengan isu APCO yang tidak dibicarakan secara adil dalam parlimen....?

Rais Yatim mengambil kesempatan berkata tindakan Anwar mencabar PM hanyalah gimik lama dan hanya mahukan publisiti. Katanya "PM melahirkan hujah yang menyakinkan dalam apa yang dilaksanakannya dalam tempoh setahun lebih. Kita sudah yakin bahawa informasi itu boleh dipertahankan,"

Rais ini nak perbodohkan siapa... mungkin amah yang dirogolnya...?

Dalam kes cabar debat antara Anuar dengan Najib berkaitan dengan ekonomi, Ibrahim Ali pula cuba merendahkan moral Anuar kononnya Anwar bukan seorang pakar ekonomi atau pakar kewangan, malah tidak ada pengalaman dan juga kelulusan.

"Tak perlu PM masuk perangkap politik Anwar. Anwar hanya berlagak pandai dan dia adalah pakar putar alam," Orang cerita tentang ekonomi melalui debat dia menilai kepakaran seseorang melalui bontot Saiful liwat.

Ibrahim ini mungkin buat pura-pura tak tahu bahawa Najib sebenarnya menteri kewangan bukan seorang pakar ekonomi atau pakar kewangan, malah tidak ada pengalaman dan juga kelulusan.Kesihannya wakil rakyat Pasir Mas ini… memang tak ubah seperti sampah hanyut.

Helo Nazri Aziz....
Sebelum anda berdebat dengan Anuar Ibrahim berkaitan dengan isu APCO. Sila terangkan dengan jelas kepada rakyat 1 Malaysia tentang Mansor diArab Saudi..

Dia kesana atas urusan apa sehingga dikatakan ada urusan perjanjian dua hala, dia mewakili siapa, kementerian apa, pakai duit siapa. Berapa banyak duit yang telah dijolikan Kenapa dia berada disana seperti menteri, menteri apa..?

Kenapa ahli UMNO Baru jadi bacul dan pengecut membiarkan Rosmah Mansor isteri perdana menteri melakukan kerja-kerja menteri..?Menteri yang dilantik buat apa, hanya jaga kepentingan perut dan bawah perut saja ke...?"Jangan jadi pengecut. Jawab isu Rosmah Mansur dulu sebelum nak berdebat dengan Anuar Ibrahim"

MGM

No comments: