Pages

What is really shameful is that PARIAH Indians will still vote BN

Much has been said about the introduction of the novel Interlok into the Form 5 syllabus as compulsory reading in Malay Literature. Like most of you, I too dismissed the issue as just another political ploy by certain individuals.

The devious intent of the Education Ministry in indoctrinating a feeling of racial Inferiority among Indians towards other races is transparent.

The fact that they refuse to ban the book outright but instead organise talks and forums to explain why in their opinion they feel that the book is harmless is shamefull and speaks volumes about their intent on taking Segregation to the next level.

But what is really shamefull is that Indians will still vote BN despite their effort at multi generational indoctrinating of a wide spread inferiority complex within the Indian mindset.

Spread this around please. All Malaysians desperately need to know this. As far as the book is concerned we are all pariahs, and we have found heaven in Malaysia, because we were ill treated in India and were outcast there.

So the next generation of Malays will just tell us “you pariahs are better off here then there” DO WE NEED THIS?

Below are a few of the phrases from the book which are deemed offensive to some but instead deemed as necessary in promoting racial harmony by others.

Maniam seperti orang India yang lain, tidak pernah khuatir tentang keselamatan isterinya. (Page 218).

Mereka yang dari arah ke utara sedikit bercakap bahasa Malayalam atau Telugu, tetapi hampir semuanya tahu bahasa Tamil. Malayalam dan Telugu pun berasal dari satu rumpun bahasa Dravidia.

Satu perkara besar yang membuatkan mereka senang berkaul adalah kerana mereka tergolong dalam satu kasta Paria. (page 211)

Translation: The reason all Indians in Malaysia can get along so well is because we are all Pariahs

Mereka tidak perlu takut akan mengotori sesiapa kalau bersentuhan. (page 211).

Mereka berasak-asak seperti kambing. (page 211)

Disini, pekerjaan yang membezakan kasta tidak ada. (page 216)

Kuli-kuli Cina itulah yang lebih banyak mendapat kesempatan. Maniam mengakui bahawa mereka lebih pantas bekerja dan sedikit bicara. (page 218)

Dia gembira hidup di negeri ini kerana untuk pertama kali dalam hidupnya dia berasa dirinya sebagai manusia seperti orang lain. (page 218)

Disini dia tidak sahaja bebas bercampur gaul dengan orang lain sama sebangsanya, malah dia tidak takut dengan pantang larang yang terdapat di negaranya apabila seorang India daripada kasta rendah menyentuh orang India daripada kasta tinggi. (page 218 & 219)

Dia tidak sahaja dimaki hamun dengan kata-kata yang kesat, malah disisihkan daripada masyarakat sehingga dirinya dan orang-orang yang sekasta dengannya menjadi lebih hina daripada. (page 219)

Di negeri ini, orang daripada keturunan kasta tinggi, kasta Brahma memakai punul yang melintang di tubuh, tetapi dia tidak takut menyentuh orang itu. (page 219).

Dia boleh membeli barang daripada penjaja dengan memberikan wang dari tangan ke tangan; tidak seperti seperti di negaranya, dia mesti meletakkan wang itu di suatu tempat dan penjaja itu akan menyiram wang itu dengan air sebelum diambil dan dimasukkan ke dalam petinya. (page 219)

Apatah pula lembu ialah binatang suci bagi orang Hindu; dan kalau binatang itu mati, seperti ibunya sendiri yang mati. (page 220)

Tidak makan tengah hari tidak mendatangkan masalah, asalkan dia dapat mengunyah sirihnya seperti lembu atau kambing memamah biak. (page 224)

Dia gertak sahaja, orang kulit hitam ini tentu takut kecut. (page 253)

Suppiah menerpa ke hadapan dan sujud di kaki orang putih Lantas, dia menendang Suppiah. Suppiah terjungkir. (page 256)

Dia berasa bangga kerana anjing orang putih itu jinak dengannya. (Page 276)

No comments:

Post a Comment