Membalas posting blog yang mengerikan oleh Tun Mahathir

Dr M diri mengakui rasis
Valerie Mohan Valerie Mohan

Aku benar-benar tidak mengerti bagaimana seseorang secerdas anda boleh datang dengan kenyataan yang sangat terang-terangan bodoh. Saya 25 tahun, datuk saya berasal dari Kerala dan saya hanya bercakap Bahasa Inggeris dan Melayu. Saya belum pernah ke India, tidak bercakap Bahasa dan semua boleh saya katakan adalah Tanah tumpahnya darahku.




Beraninya kau bicara edaran tentang adil ketika anda dan kroni anda telah mengumpul kekayaan yang luas dengan mengorbankan orang lain?
Saya tidak melihat anda akan keluar di antara Melayu yang kurang beruntung dan merata menyebarkan kekayaan anda! Jika saya mengikuti dari apa yang anda tulis anda tidak pantas mendapatkan tempat di sekolah perubatan yang bererti anda mengambil tempat seseorang yang lebih pantas mendapatkannya. Yang adalah apa yang berlaku di seluruh negeri ini dalam setiap arena.

Ini bukan masalah perkauman bahawa orang-orang yang paling prihatin tentang kurangnya kompetensi yang diabadikan kerana dasar perkauman.

Malaysia tidak akan peduli jika sebahagian besar kerajaan itu Melayu jika mereka mampu melaksanakan tugas mereka kompeten. Jika ada 10 doktor dan hanya satu yang Melayu saya akan pergi ke jika dia yang terbaik dalam pekerjaannya.Tapi kita harus menjalankan ini idiot negara (kerajaan, polis, Makabe, penghakiman) ke tanah dan mereka kebetulan majoriti Melayu sehingga tentu saja orang yang marah.

Adakah anda fikir Malaysia akan marah jika negara itu diurus dengan baik dan hak-hak semua orang telah dijatuhkan hanya kerana dijalankan oleh majoriti Melayu. Lihatlah serius di sebahagian ahli politik dan orang-orang yang menjalankan negara (Melayu tidak termasuk) - mereka adalah orang-orang bodoh! Kerajaan berantakan, polis dilihat sebagai musuh dan penghakiman adalah sebuah lelucon - anda benar-benar berfikir cerdas Malaysia marah di Melayu pada umumnya?

Kami marah pada mereka yang berkuasa kerana kita tidak boleh mempercayai anda untuk melakukan apa yang ada di kepentingan Malaysia terbaik, kita tidak merasa aman di negeri kita sendiri, kita tidak mempunyai kebebasan bersuara kerana anda perlu membuat kita tenang agar tetap berkuasa dan kami tidak percaya bahawa bila ada kejahatan yang dilakukan anda sebenarnya untuk sampai ke bawah itu kecuali melayani kepentingan anda sendiri.

Ras ini dibebankan benci mongering harus berhenti, itu bodoh dan tidak perlu.

Masalah sebenarnya adalah negara kita dijalankan dengan buruk namun kerajaan berkeras dasar discriminitory yang tampaknya untuk memastikan kesinambungan syarikat. Adakah anda pernah berhenti untuk berfikir bahawa orang yang adalah tempat anda ambil di sekolah perubatan boleh saja yang pertama untuk memimpin Malaysia dengan cara yang layak? Mungkin itu jasa perbincangan?

(Mohan Mahathir menanggapi posting berjudul PEMBANGUNAN MANUSIA SEMINAR, Melbourne. Valerie Klik di sini untuk membaca Dr M kontroversi posting secara penuh M Dr memberitahu Melayu: Untuk diberikan cacat adalah untuk memastikan keadilan)

MC
29/10/10

No comments: