ADUN Pelabuhan Kelang Hilang (Diculik)?Pelabuhan Kelang ADUN is not Contactable

Saya mendapat maklumat dari sumber yang boleh dipercayai bahawa ADUN Pelabuhan Kelang, Badrul Hisham Abdullah sudah sampai ke tahap tidak dapat dihubungi. Situasi ini iras-iras kedua-dua ADUN lompat di Perak tempohari. Mari kita berdoa kerajaan PR Selangor akan dapat mengatasi masaalah ini dengan terbaik mungkin, inshaalah.

Ingat, UMNO cuma memerlukan 9 orang ADUN untuk melompat bagi memastikan kerajaan negeri bertukar tangan. Dan dengan Najib Tun Razak sebagai Ketua Perhubungan UMNO Selangor, mereka amat "desperate" untuk mengambil alih Selangor.

Saya merasakan UMNO sedang mencuba untuk mendapat kesembilan-sembilan orang ADUN tersebut melalui aksi melompat dari kedua2 PKR dan PAS. Dari PAS, saya yakin paling ramai yang akan melompat hanya dua orang. Yang lain itu masih berprinsip dan beriman. Dari PKR pula, baru-baru ini bukankah berlaku ADUN PKR sendiri menyerang kerajaan negeri? Saya tidak tahu berapa orang yang mampu bertahan dan berpegang dengan prinsip mereka?

Oleh sebab itu kita semua wajib berdoa dan berusaha supaya kerajaan Pakatan Rakyat berjaya dipertahan dan segala usaha jahat UMNO digagalkan, inshaalah.

Sekiranya saya dibuktikan salah dalam isu ini (yakni Badrul tidak melompat) saya akan menjadi amat gumbira.

Pelabuhan Kelang ADUN is not Contactable
I was informed by trustable sources, that Pelabuhan Kelang State Assemblyman from PKR, Badrul Hisham Abdullah, has gone missing and cannot be contacted. This situation mimics the defection scenario that occured in Perak previously.

Although UMNO will require the defection of about 9 ADUN for the government to change, the Pelabuhan Kelang defection may be the start of the entire process of coup-de-tat ala' Perak.

UMNO is desperate to wrest Selangor being that Najib Tun Razak is it's liason chief. And being that UMNO has no conciense (or even religion), they will do anything within their powers to get back Selangor.

The longer Selangor remains in PR hands, the more difficult UMNO will be in regaining lost ground. In other words, the failure to wrest Selangor means UMNO will die a slow death.

I know that from PAS, the most, 2 ADUN will defect. The other ADUN are known to have integrity and principle. The rest will be made up from PKR and probably DAP as well.

Remember it was the DAP ADUN that tip the balance in Perak.

So, please pray that Badrul Hisham Abdullah will not be swayed even if he is a well known "Ezam" man.

The idea for this article is not to spread panic but to get all of us to pray for the safety of the Pakatan government in Selangor.

MW
22/08/09

No comments: