Haramkan email 1 Malaysia

Haramkan email 1 Malaysia

Oleh MGM

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/all-malaysians-to-get-official-1malaysia-email-ac/

Ini adalah belian percuma untuk mempromosikan slogan 1 Malaysia
Awas awas lah sebelum engkau melanggan email ini ,Di nasihatkan anda guna Gmail, Yahoo...... apa apa jenis email melainkan 1Malaysia email.

atas alasan :

1)Kemungkinan email yang dihantar akan disiasat atau dicuri oleh pihak pentadbir dikawal oleh MCMC, kalau tersentuh isu sensitive. IP anda akan terbongkar. Password dan account anda diketahui secara langsung.

2)Sekirannya anda menggunakan email 1Malaysia, Anda telah masuk perangkap pihak berkuasa, dimana kebebasan bersuara melalui email mudah disekat. pihak berkuasa mudah mengesan anda,

3) Email 1 Malaysia berkemungkinan membawa malicious virus, spyware, dimana mudah di serang dan mengawal komputer anda sewaktu anda di internet.

4) Pihak UMNO atau BN akan menyebarkan alamat email anda kepada cybertrooper BN. Melakukan serangan keatas pihak pembangkang.

5) Mesej atau attachment anda akan disimpan dalam server tertentu, maka memudahkan pihak BN menyiasat gerak geri anda. Sekirannya menggunakan email 1 Malaysia, mesej dan attachment akan dijadikan bahan bukti .

6)Segala confidential or sensitive information tidak diberi jaminan, mungkin akan tersebar keluar tanpa disedari olehanda sendiri.

7) Ini lah bagi peluang untuk pihak kerajaan memboroskan wang rakyat , dimana Tricubes Berhad dijadikan agent untuk menyuapkan wang cukai rakyat .

Menggunakan email 1 Malaysia diupamakan bagai memasuki mulut harimau , menunggu masa untik dibaham.

Kebahayaan dan rsikonya amat tinggi sekirannya anda adalah blooger yang menentang UMNO/BN. Jangan melanggan email 1 Malaysia demi keselamatan dan ketenangan diri anda.

No comments: