Sikap perkauman dalam pengambilan Guru Sandaran Terlatih (GST) oleh Kementerian Pelajaran Malaysia

Nama saya Sritharan a/l Arumugam. Saya berkelulusan B. Ed (TESL) dari UPM. Saya berbangsa India. No. K/P: 790917-04-5323. E-mail saya ialah srihero@gmail.com , H/P: 010-5475899 & nombor telefon rumah ialah 06-3176314. Saya pernah memohon jawatan Guru Sandaran Terlatih (GST) dengan Kementerian Pelajaran pada awal tahun ini. Saya tidak berpuas hati dengan kerajaan Malaysia terutamanya Kementerian Pelajaran Malaysia kerana permohonan saya telah ditolak atas alasan bahawa saya telah memohon terlalu awal. Pegawai tersebut, seorang perempuan Melayu berkata demikian. Saya telah pun mengambil peperiksaan Inventori Sahsiah Keguruan (INSAK) pada hari Jumaat itu.

2. Kenapalah pihak Kerajaan Malaysia mengamalkan diskriminasi perkauman sehingga menyekat peluang kaum lain untuk mencari rezeki yang halal? Saya berasa sangat marah dan kecewa dengan tindakan pihak kerajaan Malaysia terutamanya Kementerian Pelajaran Malaysia kerana menutup pintu rezeki saya! Semua jawatan kerajaan diberi keutamaan kepada Orang Melayu! Adakah ini ajaran Agama Islam? Adakah Allah menyuruh kamu semua mengamalkan diskriminasi perkauman yang tebal sehingga menyekat rezeki kaum lain? Manakah keadilan sosial dalam negara ini?

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Sritharan a/l Arumugam

No. K/P: 790917-04-5323
Alamat:
No. 19, Jalan M37,
Taman Merdeka,
Batu Berendam,
75350 Melaka,
Malaysia.

Nombor Telefon:
06-3176314
010-5475899
E-mail:srihero@gmail.com

5 comments:

Anonymous said...

Stupid Malay fuckers

Anonymous said...

All the stupid Malays are given preferences in everything! Ketuanan bastards!

Charls Peter Creations Network said...

very the true .Goverment are telling that there is less non malay in goverment sector & non malay should apply .But when a non malay apply there is no respons for the application .
The evidence is just see in all goverment office who is the main staff all malays but they even could not talk a simple English ....

Anonymous said...

Fuck for those who say malays are fuckers...
Stupid indians

Anonymous said...

Fuck you ass hole!