Selama 22 tahun jadi PM, Tun Mahathir kumpul harta bernilai RM146 billion

Kekayaan Tun Mahathir kumpul harta bernilai RM146 billion
Bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Mahathir Mohamad telah berjaya merakusi harta kekayaan berjumlah AS44 billion (RM146 billion). Kesemua kekayaan tersebut telah dikumpul oleh Mahathir Mohamad semasa 22 tahun beliau menjawat jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia. 

(Butiran kekayaan bekas ketua-ketua negara seluruh dunia di sini )

Dengan jumlah kekayaan Mahathir sebanyak AS44 billion bermakna bekas Perdana Menteri Malaysia itu telah berjaya merakus harta rakyat Malaysia sebanyak dua kali ganda harta kekayaan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah yang berjumlah AS20 billion. Nilai kekayaan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah dipetik daripada Forbes - The World's Richest Royals" edisi April 2011.

Kekayaan bekas PM Malaysia - Mahathir Mohamad
Kekayaan Tun Mahathir bernilai RM146 billion
- Kerajaan Rakyat

2 comments:

maie1958 said...

umnogok kata ok,janji ada makan,tempat tinggal dan hiburan...sebab tu lanun2 melayu bermaharajalela,harta negara milik makbapak aku...kau tak caya tanya mak cik dan pak cik felda????????????

Anonymous said...

Ini betul2 lanun PukiMak, celaka dan hampeh.Rakyat kebulur, menderita kesempitan hidup kerana duit petronas dan lain2 disamun oleh hampeh ni anak beranak.Hoipakcik2 dan makcik2 penyokong2 totok UMNO. Awak semua kena tipu hidup2 dek Mahathir dan pemimpin2(lanun2) Umno. Mereka kaya raya, awak merempat tak juga sedar2.