Kes Kemahang 3:Peguam Wan Rahimi Pertahan Mazlan

Bismillah.... Segala2nya bermula dengan sekeping surat ini. Kes Kemahang 3 dilacurkan oleh pemfitnah jalanan utk menggambarkan saya dan barisan Peguam Kemahang 3 sebagai "songlap duit", "pecah amanah" dan segala macam lelehan hina dari manusia2 yg tiada mengenal batas iman dan kufur!! Hakikatnya apa yang berlaku adalah apabila terdapat sekumpulan peneroka yang tidak berpuas hati dengan fee@yuran guaman@komisyen Peguam. Sebolehnya mereka yang tamak ini tidak mahu satu sen pun kepada Peguam. Tidak mengapa, pertikaian tentang fee guaman adalah lumrah dalam urusan guaman. Nun di sana bersepah2 kes yang dilaporkan dalam jurnal undang-undang tentang anakguam menyaman Peguam mereka sendiri disebabkan ketidakpuasan hati... Itu tidak mengapa, mereka boleh ke Mahkamah dan biarkan Mahkamah sebagai "taxing master" untuk putuskan.

Tetapi yang membakar jiwa muda saya ialah apabila kes Kemahang 3 dikaitkan dengan insan2 yang tiada kena mengena. Mazlan Aliman, Presiden ANAK difitnah kononnya turut songlap wang itu. ADUN Kemahang (PAS), dan beberapa pemimpin PR yang lain, turut dikaitkan sama oleh Blogger UMNO. Simpati saya pada mereka tiada tutur yg bisa menterjemahkannya. Justeru saya mengambil ruangan itu untuk menyatakan, dengan nama Allah, Mazlan Aliman, ANAK, Dato' Mejar Anizam (ADUN Kemahang), PAS atau mana-mana pemimpin PR tiada kena mengena dengan kes Kemahang 3, tiada kaitan langsung dengan pembahagian wang pampasan.

Saya tahu ada tangan berselindung dari pejabat Felda, Menteri yang menjaga Felda, UMNO Bahagian Tanah Merah untuk menghasut bekas2 anakguam saya ini untuk memfailkan Saman terhadap firma saya. Motifnya mudah, nama saya perlu dihancurkan sebelum ramai lagi peneroka meminta khidmat saya. Surat ini memberi penjelasan bagaimana bermulanya komplot tersebut. Mereka sudah menyaman saya dan saya sudah pun menyaman mereka. Kita serahkan urusan perundangan kepada Mahkamah untuk memutuskannya!!!

Wahai blogger2 yang hina.... Jika fee guaman saya mahal, tidak munasabah sehingga tinggi melangit, itu bukan urusan politik. Itu urusan pernigaan guaman. Anakguam yang merasa tertindas dengan fee guaman, mereka boleh ke Mahkamah untuk mencabar fee guaman dan biarkan Mahkamah yang putuskan. Kamu boleh kutuk saya semahu mu kerana saya mungkin mengenakan fee guaman yang mahal... Tetapi usahlah kamu berdengki dengan rezeki dan nikmat yang Allah berikan kepada saya dan rakan2 peguam, hasil dari pengorbanan dan keihlasan, keringat dan titisan air mata kami selama 11 tahun (2000 - 2010).

Insyallah, jika diizinkan Allah, saya akan menyediakan penjelasan komprehensif untuk menjawab fitnah maha dahsyat ini dalam masa terdekat...!!!
 

Sumber:http://www.facebook.com/wan.rohimi.9/posts/10200316919146928?comment_id=5847808&notif_t=feed_comment_reply

Wednesday, January 9, 2013

Catatan 2:Kembara Oren Pahang Dihalang di Jengka 23

Mak Cik2 GPW yang tak faham apa apa berjaya diperbodohkan Pengurus Felda dan Ketua Umno untuk menghalang Kembara Oren singgah di Markaz PAS Jengka 23.Kelihatan beberapa orang kaum wanita seperti diserang histeria.Apakah racun yang telah disumbatkan ke mulut mereka sebenarnya.Felda mengajar peneroka melanggar undang undang negara.Ketika pihak polis mengeluarkan surat bertulis tidak menghalang Kembara Oren,tiba tiba Pengurus Felda boleh pulak menggunakan kuasanya menyekat konvoi untuk masuk ke Markaz PAS Jengka 23.



Rundingan Timbalan Presiden ANAK Aris Fezul Ismail dengan pihak OCPD Maran Tuan Sulaiman sia sia sahaja,kerana tuan punya diri tidak menghormati maruahnya sendiri.Dia yang mengeluarkan Respon Bertulis sehari sebelum itu terpaksa tunduk kepada Pengurus Felda.Apakah dia tak tahu laluan awam tak boleh disekat?Apatah lagi Konvoi ini hendak masuk ke permis partinya sendiri iaitu Markaz PAS.Tindakan yang menjatuhkan maruah polis.Pengurus bertopi putih dengan megah tidak membenarkan kami masuk ke markaz kami.Apakah Felda nak terus jadi penjajah ke atas tanah milik peneroka??Sebelum itu saya beberapa kali mendesak Pengurs Felda menurunkan tandatangan pada surat yang sediakan untuk bertanggungjawab di atas sekatan yang dia buat,tetapi ternyata dia tahu tindakannya salah dan dia tak bersedia untuk turunkan tanda tangan pertanggungjawaban.Apa lagi Felda nak hujah,bagi arahan dalam suasana penakut,tak berani bertanggung jawab.

 Gelagat samseng Umno
 Pemuda Umno yang meracau pada hari tersebut.Anak Ketua Umno cawangan ini merasakan tanah Felda Jengka 23 itu milik ayah dia.
 RELA yang kena pukau dek Umno,tak sedar tugas sebenar dirinya ialah untuk jaga keselamatan kampung bukan jaga keselamatan Umno


Ketua Umno Sulaiman Bakar mengamuk sakan hari tu,mungkin selama ini dia pikir segala tanah di rancangan Felda Jengka 23 itu milik peribadinya hinggakan orang PAS nak jejak markaz sendiri pun dihalang


Walaupun dihalang masuk ke Jengka 23,wakil kami dapat juga berucap di hadapan orang ramai.Ustaz Shahril Ketua Pemuda PAS Kawasan Kuala Krau yang juga Ketua Pemuda PAS pahang bersama Mazlan Aliman memberi ucapan di hadapan halangan yang dibuat oleh penyokong Umno dan Pengurus Felda.Setelah segala usaha perundingan gagal,kerana bimbang suasana kekecuhan lebih teruk,kami memutuskan meneruskan perjalanan ke Jengka 21 untuk singgah solat Asar..bersambung

No comments: